samedi 8 septembre 2012

LOOK 1 FASHION WEEK MONTRÉAL

La Semaine de Mode de Montréal est maintenant terminée! C'était ma première Semaine en tant que média, j'ai dû donc faire face au stress de me préparer un ensemble pour chacun des 4 jours. En attendant un retour sur les défilés de la première journée, voici mon look pour la première journée. J'ai malheureusement perdu les prix des vêtements, désolé de cet inconvénient...

Montreal's Fashion Week has came to an end! It was my first Week as a media, I therefore had the pressure of preparing an outfit for every single of the 4 days. While you wait for a review of the runway shows of the first day, here is my look for the first night. I unfortunately lost the price tags for the clothes, sorry about this inconvenience...



La photo n'est pas des plus claires, mais me voici en compagnie de ma bonne amie Naomi, du blog Fashion is my religion . Je porte des wedges noirs en suède, un short Samuel Mercure reçu à ma fête (je vous en parlerai dans un article ultérieur), une veste transparente oversized de chez American Apparel et, sachant que plusieurs personnes iraient pour le look monochrome noir et voulant casser la tradition, un top sans manche couleur cuivre.

The picture is not the clearest, but here I am with my good friend Naomi, of Fashion is my religion . I'm wearing black suede wedges, Samuel Mercure shorts I received at my birthday (I will talk to you about it in a future post), a transparent oversized vest from American Apparel and, knowing a lot of people would go black from head to toes and wanting to break the tradition, a copper sleeveless top.

Veste/Vest: American Apparel à la vente d'entrepôt
Top: Eva B.
Shorts: Samuel Mercure à la boutique Denis Gagnon
Wedges: Steve Maddens

De nouvelles photos de ce look s'ajouteront à l'article au fur et à mesure que les photos de Street Style sortent. Revenez bientôt pour la suite des articles sur la Semaine de Mode de Montréal!

New pictures of this look will be added as the Street Style pictures come out. Come back soon for more posts about Montreal's Fashion Week!

Credits: Rowenta Canada, the warehouse magazine & Naomi Larocque.

1 commentaire:

  1. I LOVE your outfit on Day 1! It looks really comfortable and effortless but at the same time really chic. After all the transparent stuff I saw at MFW it makes me want to get something sheer of my own!

    RépondreSupprimer